Kan een webshop jouw bedrijf redden tijdens de coronacrisis?
Deze vraag beantwoorden is met onderstaande kennis duidelijk: ja, het is mogelijk, maar geen garantie.
Is jouw product wel geschikt voor online verkoop? Overleg samen met ons in hoeverre dit het geval is. Het is bovendien zeker nuttig om bijvoorbeeld iets investeren in Facebook marketing. Mensen komen tenslotte niet zomaar naar je webshop.
Ondanks deze uitdagingen zijn wij ervan overtuigd dat een webshop hebben veel winkels, bedrijven en/of restaurants kan redden tijdens en na de coronacrisis. Je evolueert namelijk van een fysieke business die 7 dagen per week gesloten is naar een online winkel die 7 dagen per week 24/24 geopend is. Dit is zowiezo een vooruitgang …
“De traditionele verkoop is ingestort door coronacrisis: Veel zaken zetten alles in op webshop om voortbestaan te garanderen”
Ongetwijfeld zit je met een aantal concrete vragen. Hieronder krijg je alvast een aantal antwoorden:
Is het haalbaar om op korte termijn een webshop te lanceren? JA!
Het is zeker mogelijk om op twee tot drie dagen een webshop te laten maken. In deze termijn kan er een standaard webwinkel gecreëerd worden met een persoonlijke opmaak een aantal commerciële mogelijkheden.
Na drie dagen mag je een werkende webshop verwachten waar je klanten producten kunnen bestellen en betalen. Aan het begin van de lockdown vroeg de Antwerpse modezaak ‘Mens Fashion’ ons of wij zo snel mogelijk een webshop konden bouwen. Drie dagen later stond de webshop online! Wat je, als bedrijf, zeker wilt hebben, is een webdesign bureau dat voor een schappelijke prijs een goed werkende webshop neerzet die technisch en functioneel in orde is.
Hoeveel moet een webshop kosten en hoeveel brengt het op?
Een webshop hoeft niet veel te kosten. Natuurlijk hangt het van je eisen af maar reken bij ons dat je, tijdens de Corona crisis, vanaf ongeveer € 500 (excl. Btw) een webshop online kan krijgen.
Bij Procor kunnen we een dergelijke webshops in 2 à 3 dagen in elkaar zetten. Wil je een degelijke uitleg over hoe je vervolgens zelf de webshop moet vullen en onderhouden, dan moet je er €150 bij optellen voor een persoonlijke training.
Wat zo een webshop opbrengt, hangt van meerdere factoren af:
- Heb je een trouwe klantenbasis die graag ook online bij je zou shoppen?
- Ben je bereid te investeren in bijvoorbeeld online Facebook marketing?
Procor kan je zeker helpen met een doelgerichte Facebook marketing campagne van je shop!